Wanneer je aankoop defect raakt of problemen vertoont, dan is dat bijzonder vervelend. Daarom hebben we een eenvoudige retourprocedure (RMA) waarmee je in enkele stappen het defecte artikel kunt aanmelden voor reparatie.
Om een RMA aan te melden is het handig om in te loggen op je klantaccount, dit is overigens niet verplicht. Onder de rubriek 'Klantenservice', onderaan de pagina, klik je op 'Retourgoederen aanvraag' en vul je vervolgens het formulier zo volledig mogelijk in.
In het veld 'Opmerkingen' kun je extra informatie meegeven bij je RMA-aanvraag. Wanneer het om een defect artikel gaat, is het belangrijk een duidelijke beschrijving van het probleem te geven.
Nadat wij je RMA-aanvraag hebben ontvangen, krijg je van ons zo spoedig mogelijk een reactie en een RMA-formulier waarmee je het artikel kunt retourneren. In sommige gevallen geeft een fabrikant extra service wanneer het artikel binnen de garantieperiode defect raakt. In dat geval wordt het defecte artikel bij je opgehaald en na reparatie weer bij je terug bezorgd.
Over retouren doen we in de regel niet moeilijk, maar voor de meeste producten hanteren we wel aanvullende retourvoorwaarden. Bovendien gelden er andere regels en wettelijke bepalingen voor internetverkopen tussen bedrijven (B2B) dan tussen bedrijven en consumenten (B2C). Bedrijven hebben geen bedenktijd en kunnen een aankoop niet zonder opgaaf van reden ongedaan maken.
Voor alle printers geldt dat wanneer de verpakking is geopend, deze niet meer retour kunnen worden genomen of kunnen worden omgeruild. Informeer vóór de aankoop eerst bij je softwareleverancier of het betreffende printer compatibel is met de App of software waarmee je het wilt gaan gebruiken, of neem eerst contact op met onze helpdesk voor meer informatie.
Voor alle mobiele computers, PDA’s en tablets geldt dat wanneer deze zijn uitgepakt, dit apparaat niet meer retour kan worden genomen of kan worden omgeruild. Informeer vóór de aankoop eerst bij je softwareleverancier of het betreffende apparaat compatibel is met de App of software waarmee je het wilt gaan gebruiken, of neem eerst contact op met onze helpdesk voor meer informatie.
Verbruiksartikelen zoals etiketten, labels, printer linten, (inkt)linten kunnen alleen retour wanneer de verpakking niet is geopend en niet is beschadigd. Rollen en inktlinten die zijn aangebroken, of waarvan de plastic zegel is geopend of verwijderd, kunnen niet retour worden gestuurd omdat deze niet als nieuw aan een andere klant verkocht kunnen worden.
Producten die gevoelig zijn voor statische elektriciteit zoals printplaten en interfaces kunnen niet worden geretourneerd wanneer deze uit de antistatische verpakking zijn geweest. Dit soort producten kunnen beschadigd raken door statische elektriciteit zonder dat dit van buitenaf zichtbaar is.
Producten zoals printkoppen, accu’s, software, softwarelicenties en servicecontracten kunnen onder geen enkele voorwaarde retour worden genomen of worden omgeruild. Voor printkoppen en accu’s gelden tevens vaak afwijkende garantieperioden.
Mocht bij ontvangst van het artikel aan ons blijken dat de verpakking is geopend geweest, dan voldoet deze niet aan onze retourvoorwaarden en wordt het artikel geweigerd. Voor het verzenden van geweigerde retouren worden door ons verzendkosten in rekening gebracht.
Alle producten worden door ons verkocht met standaard fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie van ieder product staat vermeld op de productpagina onder de rubriek 'Specificaties'. Bij de meeste producten is de fabrieksgarantie een tot twee jaar, maar bij steeds meer producten zien we een fabrieksgarantie van soms wel drie tot vijf jaar.
Wanneer je aankoop defect raakt binnen de garantieperiode, dan wordt deze doorgaans zonder kosten gerepareerd of vervangen. Om een beroep te doen op de fabrieksgarantie, dient het defecte product altijd teruggestuurd te worden naar de importeur of fabrikant. De importeur of fabrikant bepaalt uiteindelijk of een product onder garantie wordt gerepareerd of vervangen.
Let op: Door onjuist of verkeerd gebruik kan je recht op garantie komen te vervallen. POSdata Nederland kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het vervallen van de garantie bij verkeerd of onjuist gebruik of de gevolgen ervan.